AB, büyük teknoloji şirketlerine katı kurallar getirecek
Avrupa Parlamentosu (AP), geçtiğimiz yıl AB Konseyi ile yaptığı müzakerelerde dijital platformların faaliyetlerinde değişikliğe neden olacak “Dijital Pazar Kanunu” konusunda anlaşmaya vardı.
Buna göre AB, büyük dijital platformların pazar gücünü sınırlamak için yeni kurallar getirebilecek.
Dijital pazarlarda değerli bir konuma sahip olan arama motorlarına, sosyal paylaşım sitelerine veya irtibat hizmeti sunan platformlara katı kurallar geliyor.
AB’den yeni talepler
Dijital Hizmetler Yasası kapsamında AB Komisyonu, bugün küçük işletmeler dışındaki tüm dijital platformların ve arama motorlarının Birlik ülkelerindeki kullanıcı rakamlarını göndermesi için son tarih olduğunu duyurdu.
Açıklamaya göre büyük platformlar, kullanıcı rakamlarını 6 ayda bir AB’ye bildirmek zorunda kalacak.
AB’de 45 milyondan fazla kullanıcısı olan büyük dijital platformlar ve arama motorları daha katı kurallara uymak zorunda kalacak.
Platformların, dezenformasyonu sınırlandırmak, yasa dışı içeriği hızlı bir şekilde kaldırmak, reşit olmayanları çevrimiçi ortamda güvende tutmak, risk değerlendirmeleri yapmak, riskleri azaltmak için adımlar atmak ve onları harici kontrole tabi tutmak gibi ek önlemler uygulaması gerekecektir.
Kuralları ihlal eden dijital platformlara küresel cirosunun yüzde 6’sına kadar para cezası uygulanabiliyor.
İhlallerin tekrarı halinde söz konusu dijital platformların AB’deki faaliyetlerine son verilebilir.